Hi ha una curiosa tendència a queixar-se, com a catalanoparlants, d’aquelles empreses que no ens atenen en la nostra llengua. Aquesta queixa és inversament proporcional a la poca capacitat per subratllar aquelles que, o bé ho fan o fins i tot donen mostres de recolzar clarament la identitat catalana. En aquest darrer apartat hi ha exemples com ara la cervesa Moritz que ha recolzat moltes iniciatives, per exemple, la diada de l’onze de setembre a Arc de Triomf (Festa de la llibertat), l’empresa de productes làctics La Fageda , amb un clar component social o els supermercats Bonpreu que, no s’hauria d’oblidar mai, van cedir els seus magatzems per la consulta del 10 d’abril. També han fet aportacions a les escoles en català que són a la Catalunya sota administració francesa. Precisament Bonpreu, per exemple, ven embotits d’Osona al costat d’altres procedents d’Extremadura. Al primer lloc l’independentisme treu uns resultats excepcionals a les eleccions. Al segon indret els seus presidents tenen la barroera costum d’insultar la nostra nació. També ho podem tenir en compte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada